Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Στο δάσος με τον Tony Wolf

Γεννήθηκα το 1984, κι απ' τη δεκαετία του '80 δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα- θα έλεγα πως τα χρόνια μέχρι τα μέσα του '90 δεν είναι παρά μια θολή ανάμνηση. Ωστόσο οι εικόνες που μου έρχονται πιο συχνά στο μυαλό από εκείνο τον καιρό, οι πιο έντονες και οι πιο ζεστές, είναι από τις ώρες που πέρασα με τους γονείς μου στο μεγάλο κρεβάτι, μ' ένα παραμύθι ανοιχτό μπροστά μας πριν το βραδινό ύπνο.

Δεν ξέρω πώς ένιωθαν εκείνοι τότε- αν περίμεναν ανυπόμονα να κοιμηθώ για να συνεχίσουν τις δουλειές τους ή να χαλαρώσουν επιτέλους, αν βαριόντουσαν να διαβάζουν. Πάντως αν ήταν έτσι, δεν το έδειχναν. Κάποιες φορές έπαιρνε ο ύπνος αυτόν που μου διάβαζε -τότε εγώ περίμενα να ξυπνήσει για να συνεχίσει, ή φώναζα τον άλλο να αναλάβει. Πάντως ούτε κι αυτό συνέβαινε πολύ συχνά. Σε γενικές γραμμές κοιμόμουν εγώ πρώτη, με το μυαλό γεμάτο ιστορίες και τα μάτια γεμάτα όνειρα. Η εικόνα που μου έμεινε από τότε είναι αυτή του σταματημένου χρόνου (ο χρόνος κυλάει ούτως ή άλλως τόσο αργά για τα παιδιά), μια εικόνα γλυκιά και νυσταγμένη. Η ακολουθία των γεγονότων έχει χαθεί. Αν έκλαιγα ή γελούσα πριν ξαπλώσω, αν έκανα μπάνιο ή ασχολιόμουν με τα παιχνίδια μου, αν έπαιζε η τηλεόραση τις ειδήσεις των εννιά, δεν το θυμάμαι. Έμειναν μόνο τα παραμύθια και η αγάπη.

Μια σειρά ιστοριών ξεχωρίζει περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο μέσα στις μνήμες των παιδικών μου χρόνων: Ο Παραμυθένιος Κόσμος του Δάσους, του Tony Wolf. Από τεσσάρων χρονών μέχρι δέκα, αμέτρητα βράδια μου κράτησαν συντροφιά, αμέτρητες φορές ξεφύλλισα τα βιβλία μέσα στη μέρα καθισμένη στο πάτωμα, σε σημείο που οι ράχες τους χάλασαν από το δάχτυλό μου που τα τραβούσε απ' τη βιβλιοθήκη, σκίστηκαν, και ο μπαμπάς μου τους έκανε καινούργια, αυτοσχέδια βιβλιοδεσία, πιο ερασιτεχνική αλλά ανθεκτική -έτσι κράτησαν μέχρι τώρα. 

Πρόκειται για έξι βιβλία που κυκλοφορούσαν στα ελληνικά από τις εκδόσεις Στρατίκη, δυστυχώς εξαντλημένα, αλλά ελπίζω να ξανατυπωθούν: 
Οι κάτοικοι του δάσους
Στη χώρα των Νάνων
Έρχονται οι γίγαντες!
Οι νεράιδες του δάσους
Τα μεγάλα ζιζάνια
Η παράξενη χώρα  (ή Οι Δράκοι στην πιο παλιά έκδοση που είχα εγώ)

Τα ξαναβρήκα τώρα τα Χριστούγεννα που γύρισα στο πατρικό μου, εκτός από το πρώτο και το τρίτο. Φάγαμε τον τόπο, δεν τα βρήκαμε πουθενά. Σε λίγες μέρες θα ξαναεπισκεφτώ, και θα κάνουμε εξονυχιστική έρευνα με τη μαμά μου σε πατάρι και αποθήκη. 

Η συλλογή συμπληρώνεται από δύο καινούργια βιβλία που δεν είχα τότε -και κυκλοφορούν ακόμα απ' ό,τι βλέπω:
Ο Ροβινσώνας
Ο γίγαντας και οι φίλοι του 

Δεν ξέρω αν υπάρχει παιδί που διάβασε τον Παραμυθένιο Κόσμο και μπόρεσε να τον ξεχάσει. Οι ιστορίες, που ήταν μεν αυτοτελείς αλλά είχαν μια αλληλουχία και σε γνώριζαν όλο και περισσότερο με τους ήρωες του δάσους που αποκτούσαν ολοένα καινούργιους φίλους, ήταν άλλοτε αστείες κι άλλοτε λυπητερές, άλλοτε είχαν μια δόση μυστηρίου και (για τα παιδικά μου μάτια) αγωνίας. 


 Στο πρώτο βιβλίο, συναντάμε τους κατοίκους του δάσους, τα ζωάκια. Ο Αγκαθούλης ο σκαντζόχοιρος, οι αδερφές ποντικίνες, ο Κόρακας, η Ενυδρίδα και οι φίλοι τους πρωταγωνιστούν στις περιπέτειες αυτού του τόμου. Πάνε εκδρομές, διασκεδάζουν, ανακαλύπτουν ένα καλαμπόκι και γίνεται το γεγονός της χρονιάς, και γενικά ζουν ευτυχισμένα μέχρι που έρχεται ο κατακλυσμός και καταστρέφει τα σπιτάκια τους, κι εκείνα αναγκάζονται να ταξιδέψουν στο νερό, που τα παρασύρει στη χώρα των Νάνων...






Στη χώρα των Νάνων, λοιπόν, εμφανίζονται αυτοί οι μικροσκοπικοί κοκκινοσκούφηδες που γίνονται φίλοι με τα ζωάκια μας και τα δέχονται στο χωριό τους. Οι νάνοι είναι γλυκούληδες, με άσπρες γενιάδες και ριγωτά κολάν και ξύλινα τσόκαρα, έχουν ονόματα λουλουδιών και είναι πανέξυπνοι και εφευρετικοί. Μαζί τους τα ζωάκια παίζουν θέατρο, φτιάχνουν μηλόκρασο, ταξιδεύουν με αερόστατο, δοκιμάζουν ένα φάρμακο για τη φαλάκρα, σβήνουν μια μεγάλη πυρκαγιά στο δάσος και ανασύρουν από τον πάτο της λίμνης σε μια επικίνδυνη αποστολή ένα χρυσό κλειδί, που ανοίγει το μπαούλο που περιέχει το βιβλίο που μιλάει για τους Γίγαντες... 


Όπως είπα, αυτό το βιβλίο ακόμα αναζητείται, οπότε δεν θυμάμαι και τόσο καλά συγκεκριμένες περιπέτειες. Όμως θυμάμαι ότι από τους τρεις γίγαντες που υπήρχαν, μόνο ο Κοκκινογένης έφτασε στο νανοχωριό τελικά, με εκκωφαντικά βογγητά που οφείλονταν σ' έναν άσχημο πονόδοντο. Αφού του έβγαλαν το δόντι έγινε φίλος τους και έζησε μαζί τους. Χάρη σ' ένα μαγικό δαχτυλίδι που μπορούσε να κάνει τους γίγαντες νάνους και τ' ανάπαλιν, μπορούσε κι ο Κοκκινογένης να μικραίνει όποτε ήθελε για να μη νιώθει άσχημα εκεί ψηλά. Στο τέλος του βιβλίου πηγαίνουν μια εκδρομή πέρα απ' το δάσος με τις καμπανούλες. Κι εκεί ανακαλύπτουν τις νεράιδες...



Οι νεράιδες ήταν απ' τα πιο όμορφα και λυπητερά βιβλία της παιδικής μου ηλικίας. Πρόκειται για έξι αδερφές, συν τη βασίλισσά τους που δεν τη βλέπουμε ποτέ. Λοιπόν, καμία σχέση με Ντίσνεϋ οι νεράιδες αυτές. Πρώτον, τρεις απ' αυτές είναι αρκετά άσχημες: Η πιο μεγάλη είναι η Κοντή, ίδια μάγισσα με την ιπτάμενη σκούπα και τον παπαγάλο της. Η Ψηλή, παράξενη και αυστηρή. Και η Κόκκινη, κεφάτη και γελαστή και πολύ άταχτη. Έπειτα είναι η Παχουλή, γλυκούλα και φουσκομάγουλη. Και οι δυο μικρές, οι αγαπημένες μου, η Λευκή και η Γαλάζια. Η Λευκή έχει μακριά μαύρα μαλλιά και άσπρο δέρμα, είναι σοβαρή και αγαπάει τη μουσική. Η Γαλάζια είναι ξανθούλα και παιχνιδιάρα. Οι νεράιδες αυτές έρχονται στη χώρα των νάνων για διακοπές, κι ενώ όλα ξεκινούν ωραία, με κονταρομαχίες και μαγικούς καθρέφτες και παγωτά και συναυλίες και τουρτομαχίες και μια απόπειρα να φτάσουν με μια σκάλα στο φεγγάρι, εντελώς απρόοπτα ακολουθεί η τραγωδία. Μία μία οι νεράιδες παθαίνουν κάτι πολύ άσχημο! Η Κόκκινη παίζοντας με το μαγικό δαχτυλίδι έγινε μικροσκοπική και χάθηκε στη ζούγκλα των χορταριών, η Ψηλή αποφάσισε να ζήσει στα βάθη του ωκεανού μαζί με το γέρο βασιλιά της θάλασσας που την έκανε νέα και όμορφη (εντάξει, αυτή εξαφανίστηκε αλλά τουλάχιστον ήταν επιλογή της), η Λευκή πέθανε ακούγοντας τη μουσική ενός αηδονιού, τρυπημένη από ένα αγκάθι στην καρδιά (ίδιος ο μύθος από τα Πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας) και η Γαλάζια... επίσης πέθανε, πάγωσε επειδή έμεινε μια νύχτα στο χιόνι να ζεσταίνει δυο τριζόνια στη φωλιά τους με την ανάσα της! Το πόσο μου είχε στοιχίσει αυτό δε λέγεται. Πέθαναν οι δυο αγαπημένες μου νεράιδες! Κι αφού η Παχουλή επέστρεψε στο σπίτι, μόνο η Κοντή έμεινε με τους φίλους μας... 



 Στο επόμενο βιβλίο, οι νάνοι ανακαλύπτουν τρία μικρά και σκανταλιάρικα ξωτικά κρυμμένα σ' ένα μεγάλο κορμό δέντρου. Ο Ξυδάκης, ο Αλατάκης κι ο Πιπεράκης είναι μεγάλα πειραχτήρια. Όλο κάνουν αταξίες, και δοκιμάζουν την υπομονή όλων, μέχρι που αρπάζουν μια τιμωρία και αποφασίζουν να είναι πιο προσεκτικά. Εδώ γνωρίζουμε και τα γκούσναγκ, κάτι ξωτικάκια πιο μικρά ακόμα, κακιασμένα και τρις χειρότερα στις ζαβολιές απ' τα δικά μας, που τα ξεφορτώνονται με το κόλπο του αυλητή του Χάμελιν. Στο τέλος του βιβλίου τα ξωτικά ανακαλύπτουν ένα μεγάλο αυγό, απ' το οποίο βγαίνει ένας μικρός άσπρος μονόκερως! Πετώντας στην πλάτη του, ο Ξυδάκης ανακαλύπτει τη χώρα των Δράκων...




Εκεί λοιπόν, αφού γνωρίζουμε τους δράκους και τη ζωή τους, συναντάμε το Μάυρο, έναν κακό νάνο που παγιδεύει ένα δράκο και προσπαθεί με τη βοήθειά του να εξοντώσει τους δικούς μας. Σχεδόν γίνεται πόλεμος μεταξύ δράκων και νάνων, με άρματα, όπλα και τα συναφή, όμως τέλος καλό όλα καλά. Συμφιλίωση κι ένα μεγάλο φαγοπότι αλά Αστερίξ κλείνει την ιστορία. Μακάρι να τελείωναν έτσι όλοι οι πόλεμοι, πριν καν αρχίσουν, και τα παραμύθια να 'βγαιναν αληθινά. 








Δεν υπάρχουν πολλά στο ίντερνετ για το δημιουργό αυτών των υπέροχων ιστοριών. Μονάχα ότι το Tony Wolf είναι ψευδώνυμο του Ιταλού εικονογράφου Antonio Lupatelli.  Le storie del bosco λέγονται λοιπόν οι ιστορίες μας, και η Αγγλική τους μετάφραση είναι The Woodland Stories


O Tony Wolf γεννήθηκε στo Busseto της Ιταλίας το 1930 και απ' ό,τι φαίνεται είναι πολυγραφότατος -και πολυζωγραφότατος. Έριξα μια ματιά στον κατάλογο βιβλίων των εκδόσεων Στρατίκη, τα πιο πολλά τους βιβλία είναι δικά του και του γιου του, Matt Wolf, που ζωγραφίζει στο ίδιο στυλ. Βλέπω μάλιστα στον κατάλογο ότι και άλλα αγαπημένα βιβλία των παιδικών μου χρόνων είναι δικά του -φυσικά, πώς δεν το είχα προσέξει ποτέ, τώρα πια θα αναγνώριζα παντού τις εικόνες του. 

Έτσι μου 'ρχεται να παρατήσω τα μεγαλίστικα που διαβάζω αυτό τον καιρό και να κάνω ένα μαραθώνιο Tony Wolf... Να ξαναβρεθώ για λίγο μαζί του στο δάσος... Θα ξανανοίξω τα βιβλία μου με προσοχή, γιατί είναι πια διαλυμένα, και θα χαθώ μέσα στις εικόνες που ξέρω απ' έξω κι ανακατωτά. Θα ξαναβρω το φίλο μου τον Αγκαθούλη, που με γέμιζε χαρά όταν ξεκινούσε το παραμύθι καρφώνοντας στο δέντρο μια ανακοίνωση για την επικείμενη γιορτή της Άνοιξης:

Άνοιξη και πάλι και χαρά μεγάλη
Λούλουδα κι αρώματα και χιλιάδες χρώματα
Έλιωσαν τα χιόνια, ήρθαν χελιδόνια
Άνοιξη και πάλι και χαρά μεγάλη! 

Κι όταν θα ΄ρθει ο καιρός, όχι και τόσο μακριά από τώρα, θα πάρω και τη Σταυρούλα απ' το χέρι για να περπατήσουμε εκεί, μαζί με τα ζώα, τους νάνους, τους γίγαντες, τους δράκους, τα ξωτικά και τις νεράιδες.

48 σχόλια:

  1. μου ξυπνας αναμνησεις !!! υπεροχη περιγραφη, υπεροχα βιβλια !! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ έχω μόνο τις Νεράιδες του Δάσους, το οποίο βιβλίο το έχω διαβάσει άπειρες φορές..κάποια στιγμή είχα βρει σαν φοιτήτρια στην Πάτρα τα Μεγάλα Ζιζάνια αλλά δεν είχα λεφτά να το αγοράσω και το αμέλησα(η χαζή σκέφτομαι τώρα).. Αναρωτιέμαι τι έγινε τελικά με τις νεράιδες??? Ποιες έζησαν??
    Προσπάθησα τον τελευταίο χρόνο να ψάξω τα βιβλία αλλά έχουν όλα εξαντληθεί και σκέφτομαι σοβαρά να γυρίσω όλο το Μοναστηράκι μήπως βρω έστω και ένα από την σειρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ ψάχνω με μανία το πρώτο και το τρίτο που δεν τα βρήκα ακόμα, και τελικά τα πήρα στα αγγλικά από το amazon-καλύτερο απ' το τίποτα. Στο amazon μπορείς να τα βρεις νομίζω και όλα!

      Διαγραφή
  3. το έχω σκεφτεί αλλά φοβάμαι να δω πόσο στοιχίζουν..Ευχαριστώ πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεταχειρισμένα είναι πάμφθηνα. Κοίτα! http://www.amazon.co.uk/Meet-Woodland-Folk-Tony-Wolf/dp/0603003435/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1350038200&sr=8-2

      Διαγραφή
  4. Μπράβο σου, πολύ ωραία παρουσίαση της σειράς! Κι εγώ παιδί του 1984 είχα και τα έξι βιβλία τα οποία και διάβασα αμέτρητες φορές μέχρι να τελειώσω το δημοτικό! Μάλιστα το 1ο είναι πολύ καλό ως υλικό για μαθητές δημοτικού! Έχω κάνει κι εγώ άνω-κάτω την αποθήκη για να τα βρω... ΕΥΡΗΚΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλεια! Χαίρομαι που τα βρήκες! Εμείς ακόμα το πρώτο και το τρίτο τα ψάχνουμε...

      Διαγραφή
  5. Δεν μπορώ να περιγράψω πόσο γλυκές αναμνήσεις μου ξυπνάς! Αν και μικρότερος σε ηλικία (είμαι 20 πια), μεγάλωσα κυριολεκτικά με αυτά τα βιβλία και χάθηκα στον κόσμο του Tony Wolf. Το περίεργο είναι, όμως, ότι τώρα, πάνω από 10 χρόνια μετά, επιστρέφω στη μελέτη αυτών των βιβλίων με αφορμή κάτι που ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ.
    Σπουδάζω αρχιτεκτονική και στα πλαίσια ενός εργαστηρίου βρέθηκα να μελετώ τους ονειρεμένους κόσμους του παραμυθιού και την αρχιτεκτονική τους. Και να που θυμήθηκα και τις ιδιοφυείς εικονογραφήσεις του Tony Wolf (για την ακρίβεια τώρα έμαθα ότι αυτός είναι ο καλλιτέχνης της σειράς).
    Το πρόβλημα είναι ότι μεταξύ άλλων, αναζητώ διακαώς μια συγκεκριμένη εικόνα. Ψάχνω τη σελίδα που απεικονίζει το εσωτερικό του σπιτιού των ζιζανίων στο βιβλίο 'Τα μεγάλα ζιζάνια'. Δυστυχώς δεν έχω το συγκεκριμένο βιβλίο. Το γνωρίζω απλά, γιατί μικρός το είχα δανειστεί από την τοπική βιβλιοθήκη μας. Και ψάχνω, λοιπόν, απεγνωσμένα αυτό το μαγικό σπιτάκι γιατί αισθάνομαι ότι θα αποτελέσει σπουδαία πηγή έμπνευσης κι επίσης θα ήθελα να το δείξω σε μια παρουσίαση της δουλειάς μου που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα. Μετά από μια καλή αναζήτηση στο google δεν βρήκα κάτι και γενικά διαπίστωσα ότι υπάρχει λίγο υλικό για τον Lupatelli. Αναρωτιόμουν, λοιπόν, αν θα ήταν εύκολο να σκανάρεις την εικόνα από το βιβλίο και να μου τη στείλεις ή τέλος πάντων αν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να την αποκτήσω. Θα ήταν μεγάλη βοήθεια! Κι αν μπορούσε να γίνει άμεσα θα με διευκόλυνε ακόμη περισσότερο. Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά. Και φυσικά ευχαριστώ και για τις όμορφες αναμνήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με μεγάλη χαρά να βοηθήσω-μόνο που δεν έχω σκάνερ.. μπορώ να τη βγάλω φωτογραφία και να σου τη στείλω στο mail σου, η ποιότητα δεν θα είναι τόσο καλή αλλά ίσως καλύτερο απ' το τίποτα! αν θέλεις στείλε μου το mail σου στο be2eenthelines@yahoo.com.

      Διαγραφή
  6. Καλά, δέν μπορείς να φανταστείς τι αναμνήσεις μου ξύπνησες με την περιγραφή σου!!! Είναι η αγαπημενη μου σειρά βιβλίων!! Με ακολουθούσαν στις βόλτες μου, στα οικογενειακά ταξίδια, ακόμα και στο σχολείο τα έπαιρνα μαζί μου...Και 30 χρόνια μετά, όπως και άλλοι απ'οτι διαβάζω, τα ψάχνω απεγνωσμένα...Το κακό είναι οτι τα δικά μου έχουν καταστραφεί, αλλά ούτε και σε βιβλιοπωλεία έχω καταφέρει να τα βρώ...Και θα προτιμούσα την ελληνική έκδοση, άν βρείτε οποιοδήποτε τεύχος, παρακαλώ ενημερώστε με...
    Γεωργία πραγματικά σε ευχαριστώ πολύ γι αυτή την ανάμνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τελικά όλη η γενια μας τα λατρευε... σ' ευχαριστώ κι εγώ, αν τα πετύχω πουθενά θα σε ενημερώσω σίγουρα...

      Διαγραφή
  7. Μου ξύπνησες απίστευτες αναμνήσεις! Να είσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πω πω, τελικά αυτά τα βιβλία ήταν πολύ δημοφιλή... Χαίρομαι που σου ξύπνησα καλές αναμνήσεις! :)

      Διαγραφή
  8. Γεια σας, χαρηκα πολύ για το υπέροχο αφιέρωμά σας!

    Διαθέτω τους 5 τόμους της σειράς και αναζητώ τον πρώτο τόμο, ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ. Μπορώ να τους διαθέσω σε ηλεκτρονική μορφή για όποιον το επιθυμεί, και θα είναι μεγάλη χαρά αν κάποιος ενδιαφέρεται να κάνει το ίδιο και για μένα για τον πρώτο τόμο - ή αν ενδιαφέρεται να τον πωλήσει
    Ευχαριστώ
    Έφη, ekyprianidou@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σας και ευχαριστώ!
      Πρώτη εγώ θα ήθελα πολύ τον τρίτο τόμο (ακόμα δεν βρήκαμε τον 1ο και τον 3ο) έστω και σε ηλεκτρονική μορφή! Χαίρομαι που ανακαλύπτω τελικά σε πόσο κόσμο άρεσαν αυτά τα βιβλία!

      Διαγραφή
    2. Εχω τον πρωτο τομο της σειρας και τον 2ο και δεν εχω κανεναν αλλο. το mail μου ειναι eva@mdesigners.gr στειλε μου μηνυμα σε παρακαλω γιατι ψαχνω αυτα τα βιβλία σαν τρελη για να τα διαβασω στην κορη μου. Διαβαζουμε ξανα και ξανα τα δυο πρωτα και μου ζηταει τα επομενα. Μπορω να σκαναρω και να σου δωσω τον 1ο τομο. Απλα δεν ξερω αν ειναι κοπος για σενα να κανεις το ιδιο με τον 3ο-4ο και 5ο. περιμενω νεα σου

      Διαγραφή
    3. μου ζηταει η κορη μου και μενα τα βιβλια.αν μπορειτε στειλτε μου και8 μενα σε ηλεκτρονικη μορφη.μου λειπει το πρωτο,το τεταρτο και το εκτο.μην με ξεχασερ τε παρακαλω.kavouras07@gmail.com

      Διαγραφή
  9. Μπράβο σ'όλους εσάς που δεν τα ξεχάσατε,που ακόμα τ'αγαπάτε.Οπως κι εγώ,διότι είναι καλά βιβλία.Το 6ο βιβλίο,αυτό με τους δράκουςέχει αξία,διότι βλέπει κανείς στρατιωτικές μεθόδους.Μήπως ξέρετε αν βγήκεένα ακόμα,που οι νάνοι βγαίνουν στην Αναζήτηση του Νερού της Ζωής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι πολύς κοσμος αγαπάει αυτά τα βιβλία! Ο Tony Wolf είναι φοβερός. Μάλιστα, δεν το είχα σκεφτεί αυτό για τους δράκους. Δεν ξέρω για το Νερό της Ζωής, πολύ θα με ενδιέφερε όμως..

      Διαγραφή
  10. Καλησπέρα! Ενδιαφέρομαι κ εγώ ως τρελή κ παλαβή φαν της σειράς για τα τρία πρώτα οπότε θα ήμουν ευγνώμων εάν μπορεί κάποιος να μου τα διαθέσει σε ηλεκτρονική μορφή!!! Και μια ερώτηση : αυτό που τιτλοφορείται " Η παρέα του δάσους" είναι κάτι παρόμοιο με το πρώτο αλλά σε πιο εξελιγμένη μορφή! Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω το δεύτερο στα ελληνικα, το πρώτο και το τρίτο στα αγγλικά, αλλά όχι σε ηλεκτρονική μορφή (και δεν έχω δυνατότητα να σκανάρω). Αν βρω άκρη από κάποιον άλλο που μπορεί δεν θα ξεχάσω να σε ενημερώσω! Για την "παρέα του δάσους" πρώτη φορά ακούω...

      Διαγραφή
  11. Τελικά το αγόρασα το " Η Παρέα του Δάσους" . Χρησιμοποιούνται ήρωες της σειράς των βιβλίων αλλά δεν ξετρελάθηκα. Έχει και τρία κουκλάκια , τον λαγό , τον νάνο και την ποντικίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν από τον εκδοτικό οίκο τα δύο πρώτα τεύχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πράγματι τα ξαναβγάζουν. Τα δύο πρώτα κυκλοφόρησαν και τα πήραμε φυσικά!.
    Οι λόγοι που καθυστερούσαν το τυπωμα μου είπαν είναι οικονομικοί. Η κυρία που έχει τον εκδοτικό είναι απίστευτη.¨Είχα στείλει μεηλ πριν δύο ή τρία χρόνια ζητώντας πληροφορίες για το Δάσος . Είχε κρατήσει το μήνυμά μου στο αρχείο και με ενημέρωσε πρίν 10 μέρες για την επανακυκλοφορία του!!!!
    Τα δίνουν 12 ευρώ το ένα, αλλά κάνουν καλές εκπτώσεις στους πελάτες που πάνε εκεί (η μεγάλη κόρη μου έχει όλες τις μυθολογίες τους)
    Είναι στη Σόλωνος 135 στην Αθήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως τα ξαναβγάζουν. Μόλις μίλησα μα τον εκδοτικό οίκο. Πολύ ευγενικοί !!!!! Ρώτησα εάν βγουν και τα επόμενα και μου απάντησαν ότι εάν πάνε καλά τα συγκεκριμένα θα προχωρήσουν και στα άλλα. Τι καλά !!!!!!! Μακάρι να βγουν και τα υπόλοιπα :)

      Διαγραφή
    2. Τέλεια νέα! Ελπίζω να πάνε καλά. Αν κρίνεις από το πόσος κόσμος τα ζητάει ήδη...

      Διαγραφή
    3. Εμεις που δεν μενουμε Αθηνα πως μπορουμε να ερθουμε σε επαφη μαζι του η πως μπορουμε να τα αποκτησουμε;

      Διαγραφή
  14. Παιδια να ειστε καλα για την πληροφορια.
    εγω εχω τον 5ο τομο με τα ζιζανια και επειδη το ειχα απο παιδι ειναι χιλιοταλαιπωρημενο. αν καποιος το θελει μπορω να το σκαναρω και να το στειλω σε ηλεκτρονικη μορφη.
    Θα παω αυριο απο τον εκδοτικο να παρω τα δυο πρωτα γιουπιιιιιι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. εχει βρει κανεις το τελευταιο βιβλιο της σειρας με τιτλο " ο δεινοσαυρος " ή "ο μικρος δεινοσαυρος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θα ήθελα να θέσω μια έρωτηση...επανακυκλοφορούν στην παλαιά μορφή τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι! ακριβώς όπως ήταν παλιά! Συγνώμη που μου πήρε τόσο πολύ χρόνο να απαντήσω, με τα ταξίδια του καλοκαιριού δεν είχα ίντερνετ...

      Διαγραφή
  17. Έχω όλα τα βοβλία, με τις παλιές εκδόσεις. Είναι ωραίο για όσους είαστε τη δεκαετίατου 80 να έχουμε κρατήσει παλιάβιβλία ( όλων των κατηγοριών ). Ωραίες εποχές τότε και ωραία πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι! Τόσα ωραία πράγματα, και με το συναισθηματισμό που τα βλέπουμε τώρα πια, ακόμα ωραιότερα.

      Διαγραφή
  18. Διαβάζω αυτή την ανάρτηση για πολλοστή φορά -διαχρονικότατη- και συνειδητοποιώ ότι δεν έχω σχολιάσει! Τι να πει κανείς γι αυτά τα αριστουργήματα;! Υπέροχη εικονογράφηση, μαγευτική, παραμυθένια, υπέρτατη!! Είχα τα 1,2,3 και 5, και ήθελα απεγνωσμένα θυμάμαι αυτό με τις νεράιδες! Η αγαπημένη μου εικόνα ήταν αυτή που δείχνει τον γίγαντα με ανοιχτό στόμα και τους νάνους να μπαινούν μέσα για να του φτιάξουν το χαλασμένο του δόντι, αλλά το αγαπημένο μου βιβλίο ήταν το πρώτο!! Τελικά έμεινα μόνο με το 2, τα υπόλοιπα εξαφανίστηκαν δυστυχώς!! Κάποια στιγμή θα κοιτάξω να τα συλλέξω και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς εξαφανίζονται αυτά τα αγαπημένα παλιά βιβλία βρε παιδί μου! Κι εμένα, όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές, έχουν κάνει φτερά το 1 και το 3. Ευτυχώς άρχισαν να επανεκδίδονται από τις εκδόσεις Στρατίκη...
      Εμένα μου άρεσαν πάρα πολύ οι νεράιδες που ήταν και το πιο λυπητερό, αλλά και ανάμεσα στα τεύχη 1-3 δεν μπορώ να διαλέξω.. Πράγματι, απ' το πρώτο μου έμειναν οι πιο γλυκές σκηνές, τ' αστέρια που πέφτουν, η πισίνα, η πολυκατοικία, απ' τους γίγαντες τα "τρομαχτικά": Το βήμα του θα είναι τριάντα φορές μεγαλύτερο απ' το βήμα των νάνων... Τριάντα φορές... πω πω... :D

      Διαγραφή
  19. ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ 2015 ΟΛΑ!!!!!
    Είχαν κυκλοφορήσει τα 2 πρώτα, τελείωσαν και σήμερα που επικοινώνησα για να παραγγείλω το 2 που υπάρχει ακόμα έμαθα ότι τυπώνουν!!!!!!!!!!!!!!
    ΖΗΤΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΤΑ ΣΤΕΙΛΕΤΕ RENDOUAN@GMAIL.COM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν μπορείς να φανταστείς τι αναμνήσεις μου ξύπνησες.. Οι νεράιδες του δάσους ήταν το αγαπημένο μου βιβλίο..Είμαι βαθύτατα συγκινημένη..Σε ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τι χαρα που εκανα οταν βρηκα το blog! Αρχισα με τις νεραιδες, και φυσικα τον λατρεψα τον δημιουργο και βρηκα οσα μπορεσα απ αυτον! Και μαλιστα τον ανακαλυψα σχετικα μεγαλος, γυρω στα 16 μου. Ειμαι ζωγραφος και εχει επηρρεασει περισσοτερο απ ολους την δουλεια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πως μπορώ να τα βρω και εγώ παιδιά??? Εντομεταξυ Ψάχνω ακομη ένα βιβλίο που λέγετε το μικρό μεγάλο βιβλίο των θαυμάτων ΕΝΑ καταπληκτικό ταξίδι... Ίδιας συνομοταξιας χαχα το είχα μικρη και δεν το βρίσκω για την κόρη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε καποια site φαινεται να υπάρχουν και τα εξι βιβλια της συλλογής διαθέσιμα.

      Διαγραφή
  24. Ο γιος μου εχει γινει φανατικος αυτών των βιβλίων.ειχα τα δύο της σειράς και τα υπόλοιπα τα βρήκα στην Πολιτεία το βιβλιοπωλείο στην Αθήνα.Τα παρηγγειλα ηλεκτρονικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δεν ξέρω αν τσεκαρεις πια αυτό το blog αλλά ξαναβγήκαν τα βιβλία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή