Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Μεταμεσονύχτια αναγνώσματα...

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι νύχτες είναι μεγάλες. Ο ύπνος λιγοστεύει και τη θέση του παίρνει η νυχτερινή φροντίδα ενός ή και δύο ή και τριών μωρών, που ξαφνικά δε νυστάζουν, ζητούν γάλα (κάποια) και αγκαλίτσες (όλα), τίποτ' άλλο βασικά εκτός από γάλα και αγάπη. Εγώ νυστάζω, κουτουλάω απ' τη νύστα, μα  είμαι ευγνώμων για τις νύχτες, γιατί ξέρω πως είναι κι αυτές μια προέκταση της μέρας μας. Είναι λίγος ακόμα χρόνος που περνάμε μαζί. Τα μάγουλά τους είναι απαλά, τα χεράκια τους ζεστά και τρυφερά. Τα βλέφαρά τους τόσο όμορφα όταν ανοιγοκλείνουν αργά, λίγο πριν έρθει και πάλι ο ύπνος. 

Και τότε, εκεί πάνω στο κομοδίνο μου, περιμένουν τα βιβλία. Εκεί που τελειώνουν τα κλάματα και η φροντίδα, εκεί που μένω μόνη με τον μικρούλη να τον ταΐζω και να πασχίζω με κάθε τρόπο να μείνουν τα μάτια μου ανοιχτά, ενώ εκείνος βλέπει ήδη τα δικά του μωρουδίσια όνειρα, τα βιβλία έρχονται. Στις τρεις ή στις πέντε το πρωί, ένα βιβλίο ανοιχτό μπροστά μου είναι η μόνη ελπίδα που έχω για να μείνω ξύπνια λίγο ακόμα. Και πιο πολύ απ' όλα, το Kindle μ' έχει σώσει -φωτίζει μόνο του στο σκοτάδι και δεν χρειάζεται να κάνω προσπάθεια να το κρατήσω ανοιχτό στη σελίδα που θέλω. 

Έντυπα ή ηλεκτρονικά, τρία βιβλία που διάβασα τις τελευταίες εβδομάδες...  



Είναι το δεύτερο βιβλίο της σειράς Το μαγικό ζαχαροπλαστείο (σας έλεγα για το πρώτο μέρος εδώ) της Kathryn Littlewood, που ακολουθεί την οικογένεια Bliss σε μια απίθανη περιπέτεια στην προσπάθεια να πάρουν πίσω το μαγικό τους τσελεμεντέ (κλεμμένο από τη θεία Λίλι στο πρώτο βιβλίο). Η Ρόουζ, η δωδεκάχρονη πρωταγωνίστρια, βρίσκεται αντιμέτωπη με την αδίστακτη θεία της σ' έναν ξακουστό διαγωνισμό μαγειρικής στο Παρίσι, με τη μυστική συμφωνία όποιος κερδίσει να πάρει τον τσελεμεντέ. Ολόκληρη η τρελούτσικη οικογένειά της τη στηρίζει. Κι όταν για να πάρουν τα μυστικά μαγικά υλικά που χρειάζονται για να γίνουν οι συνταγές τους πραγματικά ξεχωριστές χρειάζεται να χορέψουν με gargoyles της Παναγίας των Παρισίων, να μιλήσουν με το φάντασμα της Μαρίας Αντουανέτας στις κατακόμβες και το πορτρέτο της Μόνα Λίζα στο Λούβρο ή να πετάξουν πάνω απ' την κορυφή του Πύργου του Άιφελ, καταλαβαίνετε ότι η αξιολάτρευτη οικογένεια Μπλις πηγαίνει το διαγωνισμό ένα επίπεδο παραπάνω από ένα απλό masterchef. Σε κάθε περίπτωση, αυτό το βιβλίο το αγαπώ πολύ. Όπως και το πρώτο μέρος της σειράς, είναι γεμάτο περιπέτεια, χιούμορ και μαγεία. Είναι ένα διασκεδαστικό, γρήγορο ανάγνωσμα, ένα έξυπνο και γλυκό βιβλίο που σε αφήνει πολλές φορές να χαμογελάς.

Η σιδερένια δοκιμασία (The Iron Trial):


Ένας μαγικός κόσμος, ένα αγόρι σ' ένα μυστηριώδες μαγικό σχολείο. Κάνει τα πάντα για να μην τον δεχτούν, μα καθώς φαίνεται είναι γραφτό. Το Ματζιστέριουμ συνδέεται με τον ίδιο, με την ιστορία της οικογένειάς του, με το παρελθόν και το μέλλον του. Καθώς η σχολική χρονιά προχωράει, το αγόρι αλλάζει. Για πρώτη φορά κάνει φίλους, ανακαλύπτει πράγματα στα οποία είναι καλός, μαθαίνει πράγματα για τον εαυτό του που θα τον συγκλονίσουν.
Και μόνο τα ονόματα της Χόλι Μπλακ και της Κασάντρα Κλερ πλάι πλάι μοιάζουν να υπόσχονται πολλά γι' αυτό το βιβλίο. Στην πραγματικότητα, ενώ πίστεψα ότι με ενθουσίαζε, δυσκολεύτηκε λίγο να με αγγίξει πραγματικά. Ίσως γιατί δεν μπορούσε να μη μου θυμίσει έντονα το Χάρι Πότερ (υπερβολικά έντονα;). Όταν αποφάσισα συνειδητά να σταματήσω τις συγκρίσεις και να δω το καθένα σαν κάτι ξεχωριστό δίνοντας και σ' αυτό το βιβλίο την ευκαιρία που του άξιζε, μου άρεσε πολύ. Είναι καλογραμμένο και περιπετειώδες. Είχε μια καλή ανατροπή στο τέλος και φαίνεται να προετοιμάζει μια καλή συνέχεια για τη σειρά του Ματζιστέριουμ. Για να δούμε...


source
Ένα βιβλίο για μεγάλους; Ναι, σωστά. Κι εγώ η ίδια εκπλήσσομαι με τον εαυτό μου. Αυτό εδώ, που ήταν στη λίστα μου πολύ καιρό, το διάβασα στο Kindle και πραγματικά με ενθουσίασε. Το πρώτο μυθιστόρημα της Carson Mc Cullers που έγραψε σε ηλικία 23 ετών είναι πλέον ένα κλασικό έργο της αμερικάνικης λογοτεχνίας (είχε κυκλοφορήσει και στα ελληνικά με τίτλο Η καρδιά κυνηγάει μονάχη αλλά απ' ό,τι φαίνεται η έκδοση έχει καταργηθεί). Αφορά κάποιους από τους ανθρώπους μιας μικρής πόλης του αμερικάνικου Νότου, φαινομενικά άσχετους μεταξύ τους, βαθιά μοναχικούς -ένα κοριτσάκι που αγαπάει τη μουσική, έναν μαύρο γιατρό, τον ιδιοκτήτη ενός καφέ, ένα θυμωμένο μέθυσο. Στο κέντρο βρίσκεται η φιγούρα του John Singer, ενός κωφάλαλου άντρα που, έχοντας χάσει τον αγαπημένο του φίλο, είναι και ο ίδιος πολύ μόνος αλλά μετατρέπεται στον έμπιστο και την παρηγοριά όλων των υπόλοιπων.
Το βιβλίο είναι υπέροχο. Λυρικό, σκοτεινό, ατμοσφαιρικό. Συγκινητικό, καλογραμμένο, βαθιά ανθρώπινο. Μένει μαζί σου αφού το τελειώσεις. Μένεις μαζί του.

Στην πραγματικότητα, το The Heart is a Lonely Hunter μου άρεσε τόσο πολύ που με οδήγησε σ' ένα resolution σχετικά με τα βιβλία γι' αυτή τη χρονιά: Να προσπαθήσω να διαβάσω λίγο περισσότερα βιβλία για ενήλικες. Τα παιδικά, τα εφηβικά, τα μαγικά βιβλία θα είναι πάντα τ' αγαπημένα μου, αλλά υπάρχουν τόσα μα τόσα υπέροχα βιβλία από κάθε είδος... και -ωιμέ!- τόσο λίγος χρόνος!

6 σχόλια:

  1. ποσο μου αρεσουν τα βιβλια που μας δειχνεις... Πολυ κοντα στα γουστα μου!! Τα βαζω στη λιστα!!! καλη σου μερα Γεωργια μου και φιλια στα απαλα μαγουλακια και στα τρυφερα χερακια σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Kαλημέρα!!! Η μικρή μου κοιμάται, και εγώ με μια κούπα καφέ ανά χείρας έψαχνα απεγνωσμένα στο διαδίκτυο για τα μικρά και πολύ πολύ χαριτωμένα βιβλιαράκια της Disney..αυτά που και εγώ ως πιτσιρίκα συνέλλεγα τα μέσα της δεκαετίας του '90. Το ιντερνετικό μου ψαχτήρι με οδήγησε στο blog σου, κάτι που επιβεβαιώνει πως τίποτα σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι τυχαίο. Αρχίζοντας από το post με τα βιβλιαράκια, ξενίκησα δειλά-δειλά να διαβάζω και τα υπόλοιπα μιας και έψαχνα από καιρό μια καλή λίστα βιβλίων για τη μικρή μου. Και ότι είχα απογοητευτεί από όσα έβρισκα...συνηθισμένα, βαρετά, με έλλειψη φαντασίας ή/και με κακή εικονογράφηση. Αλλά από τη στιγμή που άρχισα να διαβάζω και να βλέπω τα βιβλία που προτείνεις αναθάρρησα!!! Η κορούλα μου είναι κοντά 9 μηνών και πολύ θα ήθελα να σε ρωτήσω τι μου προτείνεις ως πρώτα βιβλιαράκια, διαδραστικά και μη! Πάντα της διάβαζα, από ημερών ακόμα, ωστόσο τώρα που αρχίζει σιγά σιγά να συμμετέχει θα ήθελα τόσο πολύ να την μυήσω στο υπέροχο κόσμο του παραμυθιού και του φανταστικού, με όσο καλύτερες εικόνες και ιστορίες μπορώ.
    Σε ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων, να χαίρεσαι τα γλυκά σποράκια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου! Χαίρομαι πολύ που σε γνωρίζω και που σου φάνηκε χρήσιμο το blog! Σ' ευχαριστώ πολύ, κι εσύ να χαίρεσαι τη μικρούλα σου και εύχομαι να περνάτε πάντα υπέροχα διαβάζοντας μαζί! Λοιπόν... τα αγαπημένα μας βιβλιαράκια απ' όσα κυκλοφορούν τώρα στα ελληνικά για πολύ μικρά παιδάκια μπορεί να είναι αυτά με τον Αρκουδάκο από τις εκδόσεις ίκαρος. Δες και εδώ:
      http://ikarosbooks.gr/childrens-books/o-arkoydakos/!/1/60/-publication_date/
      Επίσης τέλεια βιβλιαράκια που άρεσαν πολύ στα κορίτσια μου (αν δεν σε πειράζει που είναι στα αγγλικά, σιγά το κείμενο θα μου πεις) είναι τα That's not my.... που εμείς τα παίρναμε από amazon αλλά απ' ό,τι βλέπω μπορείς να τα παραγγείλεις και απ' το public. Δες εδώ:
      http://www.public.gr/search/public/searchResultsRefinements.jsp?trail=SRCH%253AThat%2527s%2Bnot%2Bmy&pageNo=&advancedSearchForBooks=&_dyncharset=UTF-8&sortOrder=&sortMode=&parentCategoryId=cccat30001&sortProperty=&BookWriterConstraint=&addFacet=1002%253Acccat30001&BookpublisherNameConstraint=&BookTitleConstraint=&pageSize=&RootCategorySearchConstraint=&BookPriceConstraint2=&BookPriceConstraint1=
      και εδώ:
      http://tovivlioskouliko.blogspot.gr/2013/11/blog-post_17.html
      Βιβλία της karen katz όπως αυτά:
      http://tovivlioskouliko.blogspot.gr/2014/10/blog-post.html
      και βέβαια τα βιβλία με τον σποτ όπως αυτό:
      http://www.public.gr/product/books/paidika/prosholika-biblia/ta-genethlia-toy-spot/prod1103021pp/
      ελπίζω να βοηθάω κάπως και ό,τι χρειαστείς στη διάθεσή σου!

      Διαγραφή
    2. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για τον χρόνο που αφιέρωσες για να μου επισημάνεις τα βιβλία! Θα πιάσω αμέσως δουλειά και το ιντερνετικό ψαχτήρι θα πάρει πάλι φωτιά!!! Παρεπιπτόντως, έχεις instagram? Αν θες το όνομά μου εκεί είναι mtgiannoukou, θα χαρώ πολύ να τα ξαναπούμε :D

      Διαγραφή
    3. Να σαι καλά! Θα προσπαθήσω να σε προσθέσω στο instagram. Το δικό μου όνομα είναι tovivlioskouliko (δες και δεξιά λίγο πιο πάνω εδώ στη σελίδα). Θα τα ξαναπούμε! xx

      Διαγραφή