Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Τα Χριστούγεννα του λύκου Ζαχαρία

Αυτός ο Δεκέμβρης δεν ήταν ως τώρα πολύ παραγωγικός για το βιβλιοσκούληκο. Όχι μόνο δεν μπόρεσα να συνεχίσω το βιβλιο-ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης των προηγούμενων δύο χρόνων, αλλά, όπως ίσως διαβάσατε στο blog του Παναγιώτη, λίγες μέρες πριν έλαβα ένα μήνυμα από γνωστό εκδοτικό οίκο που μου ζητούσε να αφαιρέσω το περιεχόμενο των βιβλίων του από τη σελίδα, λόγω παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Για τους λόγους που έγραψε ο Παναγιώτης, κι επειδή μέσα μου πάντα ήταν αυτονόητο ότι αυτό που κάνω γίνεται από αγάπη για τα βιβλία και μόνο, κι από διάθεση να μοιραστώ αυτό που αγαπώ, δεν μου είχε περάσει ποτέ απ' το μυαλό ότι θα μπορούσε να προκύψει τέτοιο θέμα και αρχικά απογοητεύτηκα. Θεωρούσα ότι προωθούσα με το δικό μου μικρό τρόπο τα βιβλία τους -και γενικά τα βιβλία που αγαπώ- κι όχι ότι τους έκανα κακό. Αφέλεια; Μπορεί. Πάντως ξαφνιάστηκα πολύ. Τελοσπάντων, ελπίζω ότι έληξε το θέμα.

Επί του πρακτέου, στην αρχή μου φαινόταν αδύνατο να ξαναδώ αναρτήσεις πέντε χρόνων ψάχνοντας για συγκεκριμένα βιβλία, σκεφτόμουν να σβήσω όλο το blog, τελικά αποφάσισα να κάνω μια προσπάθεια και η δουλειά αποδείχτηκε λιγότερη απ' ό,τι περίμενα. Κατάφερα να ξαναδώ όλες τις αναρτήσεις και να σβήσω μόνο εκείνες που έπρεπε -η αλήθεια είναι ότι λυπήθηκα λίγο τις αναμνήσεις που τις συνόδευαν αλλά δεν πειράζει. Πάντως αυτός είναι ο λόγος που λείπουν πλέον αρκετές αναρτήσεις και που κάποια links δεν οδηγούν πουθενά.  

Στην πραγματικότητα, βέβαια, δεν είμαι σίγουρη για το πώς πρέπει να συνεχίσω. Η αλήθεια είναι ότι πλέον φοβάμαι μην επαναληφθεί το σκηνικό και με άλλους εκδοτικούς οίκους, και νομίζω ότι, τουλάχιστον για τα βιβλία που κυκλοφορούν από ελληνικές εκδόσεις, πρέπει να σταματήσω να βάζω φωτογραφίες πέρα απ' το εξώφυλλο. Για τα ξενόγλωσσα ξέρω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Οπότε, φαντάζομαι ότι κάπως έτσι θα πρέπει να έχουν τα πράγματα με το βιβλιοσκούληκο από 'δω και πέρα. 

Κι αφού τα είπαμε όλα αυτά, για να μη χάνουμε τη γιορτινή μας διάθεση -σιγά μην τη χάσουμε κιόλας!- θέλω να σας δείξω (είπαμε, εξώφυλλο μόνο) ένα απ' τα αγαπημένα μας βιβλιαράκια για τη φετινή γιορτινή σεζόν, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και το διαβάζουμε σχεδόν καθημερινά. Τα Χριστούγεννα του λύκου Ζαχαρία (Le loup qui n' aimait pas Noel), από τη φανταστική σειρά βιβλίων με το λύκο Ζαχαρία (δεν έχουμε διαβάσει πολλά απ' αυτή τη σειρά, αλλά ό,τι έχω δει είναι τέλειο). 


Στο λύκο Ζαχαρία δεν αρέσουν καθόλου τα Χριστούγεννα! Τριγυρίζει στο δάσος ψάχνοντας παρέα για να παίξει με το χιόνι, αλλά όλοι είναι απασχολημένοι με τις γιορτινές τους προετοιμασίες. "Μου τη δίνουν τα Χριστούγεννα", λέει και ξαναλέει ο λύκος Ζαχαρίας, στην πραγματικότητα όμως δεν τα έχει γιορτάσει ποτέ. Και όταν οι φίλοι του αποφασίζουν να του κάνουν έκπληξη βάζοντάς τον στο χριστουγεννιάτικο κλίμα, περνάει υπέροχα, εκτιμάει το καθετί και χαίρεται τη γιορτή.

Τόσο αστείο, γλυκό και ζωηρό, αυτό το βιβλίο έχει ξετρελάνει και τα δύο κορίτσια. Είναι απ' αυτά που κι εγώ δεν βαριέμαι ποτέ να διαβάζω, παρά την αέναη επανάληψη. Ο Ζαχαρίας είναι αξιολάτρευτος μέσα στην κακοκεφιά του. Η ατμόσφαιρα είναι τόσο χαρούμενη. Η εικονογράφηση πολύ όμορφη -αν και απλή, την παρατηρούν προσεκτικά κι όλο κάτι βρίσκουν να σχολιάσουν. Η Ισαβέλλα κάθε βράδυ λέει πως θα κοιμηθεί μόλις ακούσει "και του χρόνου, Ζαχαρία!". Και πράγματι, στην τελευταία σελίδα αυτό εύχεται ο Άγιος Βασίλης -για κάποιο λόγο αυτή η μικρή λεπτομέρεια είναι το αγαπημένο τους σημείο, η κορύφωση όλου του βιβλίου.

Λοιπόν, αν δεν ξέρετε το λύκο Ζαχαρία, σας τον συστήνουμε ομόφωνα κι ανεπιφύλακτα. ΚΑΙ για τα Χριστούγεννα!

Υ.Γ. Οι τελευταίες μέρες είχαν πολλές κατασκευές... Πήραμε μέρος στη χριστουγεννιάτικη ανταλλαγή υλικών χειροτεχνίας του in my closet και το πακετάκι που λάβαμε μας ενθουσίασε οικογενειακώς!


Είναι γνωστό ότι δεν πιάνει και πολύ το χέρι μας αλλά τουλάχιστον προσπαθήσαμε... κουτάλες μεταμορφωμένες σε ανθρωπάκι και τερατάκι...


...χριστουγεννιάτικα δεντράκια από ξυλάκια... ή κάτι τέτοιο...


Κι ατέλειωτο παιχνίδι μ' αυτές τις κουτάλες, τόσες μέρες τώρα! Μιλάνε η μία στην άλλη, σήμερα παντρεύτηκαν κιόλας -φαίνεται πως αυτή με τα τρία μάτια είναι άντρας τελικά...


Α, και κάτι άλλο: Μόνο 12 μέρες για τα Χριστούγεννα! Χαρούμενη Κυριακή! 

14 σχόλια:

  1. Γεωργία λυπαμαι πολύ για αυτό που έγινε, ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό του εκδοτικού οίκου. .. Λατρεύω τα βιβλία και είχα αγοράσει πολλά βιβλία για τον μικρό μου (που είναι τώρα 3) μετά από αναρτήσεις σου! Χαίρομαι τελικά που δεν εσβησες όλο το blog. Εμείς πάντως θα συνεχίσουμε να αγαπάμε και να διαβάζουμε το blog σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Το σκεπτικό τους ούτε εγώ το κατάλαβα... αλλά δεν πειράζει. Χαίρομαι πολύ που βοήθησαν οι αναρτήσεις μας :)

      Διαγραφή
  2. Το εμαθα κι εγω και τρελαθηκα.. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ ο εκδοτικος οικος... Να σε πληρωσουν επρεπε για τη δωρεαν διαφημιση... αλλα τι να πεις.. Αναξιοι ανθρωποι που δεν εχουν ιδεα για τον κοσμο σημερα.. Ευτυχως που δεν εσβησες ολο το blog.. Και τωρα που το σκεφτομαι ουτε τις αναρτησεις επρεπε να σβησεις.. Μονο τις φωτογραφιες θα εβγαζες.. Ναι αυτες τις κακες .. που προωθουσαν τζαμπα τα βιβλια τους.. Πραγματικα απαραδεκτοι.. Μη στεναχωριεσαι Γεωργιτσα μου!!! Και για να αλλαξουμε κλιμα.. πολυ ομορφες οι κατασκευες σας!! πολλα πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ελπίδα μου! Δεν πειράζει, τι να πεις... Κι ο Παναγιώτης μου έλεγε να μη σβήσω όλη την ανάρτηση, ν' αφαιρέσω μόνο συγκεκριμένα βιβλία, αλλά δεν είχα το κουράγιο να κάνω τέτοια επεξεργασία γιατί ήταν πολλές οι αναρτήσεις και θα μου έπαιρνε μέρες. Έτσι, τις πήρε όλες η μπάλα... μόνο τις φωτογραφίες των κοριτσιών λυπήθηκα, αλλά κι αυτές κάπου υπάρχουν στον υπολογιστή... Χιχι αυτές τις κατασκευές τις χαρήκαμε πάρα πολύ!φιλάκια πολλάαααα!

      Διαγραφή
  3. επίσης ο Ζαχαριας ειναι ο αγαπημενος μας λυκος!! εχουμε και τα 8 βιβλια που εχουν κυκλοφορησει στην ελληνικη αγορα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμάς είναι το πρώτο μας αυτό, έχουμε πάρει και κανα δυο από τη βιβλιοθήκη παλιότερα, αλλά κάτι μου λέει ότι θα μας φέρει κι ο Άγιος Βασίλης κανένα ακόμα... Είναι τέλειος ο Ζαχαρίας!!!

      Διαγραφή
    2. αυτο που θελει να αλλαξει χρωμα ειναι το αγαπημενο μας!!! Και αυτο που κανει το γυρο του κοσμου!!

      Διαγραφή
    3. Κι εγώ το ήθελα τώρα για τα Χριστούγεννα αλλά δεν το βρήκα, έτσι τους πήρα αυτό που θέλει να ερωτευτεί κι αυτό που πάει στη χώρα των παραμυθιών!

      Διαγραφή
  4. Κρίμα πραγματικά, λόγω του blog σου έχω αγοράσει πολλά βιβλία για τον μικρό μου. Διαφήμιση τους κάνεις, χαίρομαι που δεν έσβησε το υπέροχο blog σου τελικά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Γωγώ! Κι εγώ χαίρομαι που δεν το έσβησα τελικά... :)

      Διαγραφή
  5. Απαράδεκτοι οι Έλληνες για ακόμη μια φορά! Ό,τι και να πω είναι λίγο... Ένα θα σου πω "DON'T LET THE MUGGLES GET YOU DOWN"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε ανακάλυψα πρόσφατα, αλλά δεν έτυχε μέχρι σήμερα να σχολιάσω. Είμαι μητέρα δύο κοριτσιών 5 και 2 ετών. Εννοείται πως από αναρτήσεις σου ανακάλυψα βιβλία που δεν ήξερα και φυσικά αγόρασα για τις μικρές μου. Επίσης είναι προφανές σε έναν λογικό άνθρωπο πως οι οι αναρτήσεις σου θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως διαφημιστικές και μάλιστα ως τέτοιες να πληρώνονται από τους εκδοτικούς οίκους. Προσωπικά, περισσότερο θα επέλεγα ένα βιβλίο για το οποίο γράφεις εσύ, παρά για το βιβλίο που πληρώνουν να διαφημιστεί σε κάποιο γνωστό μαμαδοblog, πράγμα για το οποίο ξενερώνω απίστευτα. Εντέλει πιστεύω ότι δεν έχουν καλούς νομικούς συμβούλους, δεδομένου ότι αντί να ζητούν την διαγραφή των επίμαχων αναρτήσεων, εγώ στη θέση τους θα σου ζητούσα συνεργασία ή θα σου παρείχα δωρεάν βιβλία. Είναι απολύτως θέμα οπτικής.
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα, χαίρομαι πολύ που σε γνωρίζω και σ' ευχαριστώ πολύ! Είναι όντως θέμα οπτικής, όπως το λες... Αν η οπτική μας δεν συμφωνεί με τη δική τους, δεν πειράζει... :)

      Διαγραφή